"Sigur ca as vrea sa-mi automatizez afacerea, dar nu stiu de unde sa incep" In goana noastra dupa prosperitate, aproape ca uitam sa ne traim viata.Pornim de la o idee, ne adancim in studii si analize despre cum ar trebui implementata mai bine, astfel incat sa prosperam, dar ceva se pierde pe parcurs si acel ceva este, de fapt, relatia cu oamenii pentru care am gandit utilitatea acelui lucru.
Eu sunt Mihai Trandafirescu, un pasionat regizor de experiente vizuale si cameraman, care a reusit sa-si gaseasca propria reteta de identificare a momentelor de sclipire ale oamenilor si ale afacerilor lor, astfel incat, puse-ntr-o poveste, sa iasa intotdeauna cea mai de succes. Este in firea noastra sa ne centram pe produsul, pe serviciul sau pe consultanta, pe care le oferim, dar ignoram faptul ca, in viata reala, oamenii nici nu constientizeaza adevarata [...]
Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
Website-urile pentru restaurante au murit, traiasca platformele web! Ar zice consultantii in comunicare integrata de marketing si marketing online.Numai daca intrebi la registrul comertului cate restaurante sunt in Bucuresti sau in Brasov, Iasi, Constanta, Cluj, Timisoara, Craiova si alte orase mari si ti se taie respiratia. Si atunci cum sa mai ai curaj sa te gandesti la lansarea unui restaurant, daca nu esti pregatit la capitolul marketing online si comunicare in social media.Vei spune: dar am cel mai bun bucatar din oras, am cele mai bune retete, am dotari si decoratiuni pentru restaurantul meu pe care altii nu le au.Sigur ca-ti vom da dreptate, dar pana ajung potentialii clienti sa te cunoasca si sa stie pe mana cui au intrat, mai este ceva de lucru. Pentru ca multi confunda comunicarea cu bombardarea cutiilor postale cu pliante publicitare si fluturasi, [...]
luni, 1 septembrie 2014
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3476
Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.PARADOXURILE UNICITATII1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic). Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri? Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident. Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!2. Si-atunci, [...]
citește tot articolul