Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

Marketingul pensiunilor turistice

In secolul marii globalizari in care deja ne aflam, marketingul pensiunilor turistice nu s-a schimbat substantial, insa s-au schimbat major pretentiile turistilor, modul de cautare a informatiilor, modul de promovare, marketingul si alte cateva chestii, legate de viteza de procesare a datelor.

Dintr-o asa abundenta de oferte speciale de cazare la pensiuni pe metru patrat, in cele mai cautate zone turistice din Romania, am descoperit ca turistilor le este din ce in ce mai greu sa aleaga. Tu nu gandesti la fel si ai vrea ca sa investesti cat mai putin si sa te distrezi si sa te odihnesti cat mai mult? E cineva care vrea sa-si rateze vacanta?

Prin urmare, poti crede ca degeaba pare avantajos sa-ti construiesti o pensiune sau sa-ti deschizi una in cele mai frumoase zone turistice, pentru ca acolo va fi cam greu de luptat cu cei care stiu mai bine ca tine cum se promoveaza o pensiune turistica, cum se vand pachetele de servicii turistice, dar si multe alte lucruri.

Sa spunem ca marketingul pensiunilor turistice functioneaza dupa aceleasi principii ca si marketingul in general, mai precis dupa regula celor 4P [Produsul, Pretul, Piata si Promovarea]. Acum insa, experienta ne-a aratat ca noi, ca manageri ai unor pensiuni turistice, suntem tentati sa consideram ca stim piata, pentru ca acolo locuim, ca stim pensiunea, adica produsul, pentru ca noi am construit-o sau am cumparat-o si, deodata, credem ca doar pentru stabilirea pretului pentru servicii de cazare si pentru promovare, mai bine incercam de unii singuri sa facem asta, pana credem noi ca ne iese, decat sa apelam la specialisti in marketingul serviciilor turistice.

In opinia noastra niciun minut n-ar trebui sa functionam, fara un plan de comunicare integrata de marketing.

Brian Tracy spunea ca, daca nu reusesti sa planifici, de fapt planifici sa nu reusesti.

Ce inseamna plan de comunicare integrata pentru o pensiune?
Cu siguranta nu inseamna doar o insiruire de scopuri si obiective, ci mult mai mult. Inseamna aducerea la viata a unei POVESTI, inseamna strategie, inseamna tactici, inseamna analiza competitiei directe si indirecte, inseamna analiza SWOT, pozitionare, executie, monitorizare, filtre, marketing experiential si, mai ales, evaluare constanta.

Investitia in marketing si promovare este la fel de importanta ca si investitia in dotarea pensiunii, in decoratiuni, in angajati si in toate cele. Iar daca-ti merge bine o vreme, trebuie sa te pregatesti si pentru vremurile cand lucrurile vor scadea. Si, chiar daca noi nu observam, concurenta nu sta niciodata degeaba.

Cineva si-a facut o pensiune de lux in delta si isi aducea zilnic angajatii cu salupele din diferite zone, tocmai pentru ca angajatii buni, bucatarii, ospatarii buni nu se gasesc atat de usor, pe cat am crede.

Ca sa-i poti tine pe acesti angajati buni, marketingul trebuie sa functioneze, pentru ca totul functioneaza ca un cerc vicios:

Ai strategie si stii cum se obtine un flux constant de clienti? Inseama ca ai si de unde plati angajatii buni, care ii vor face pe acestia sa spuna mai departe cat de bine s-au simtit la tine. Nu ai, pierzi si clientii si angajatii...

Din campaniile de marketing nu ai cum sa te opresti si de aceea nu exista decat o singura solutie, sa te concentrezi pe automatizarea intregului proces, transformandu-ti fiecare CLIENT din SUSPECT, in PROSPECT, apoi in CUMPARATOR, in CLIENT, apoi MEMBRU si, finalmente in AVOCATUL BRANDULUI TAU.

Sigur ca din 100%, mereu va exista un procent de turisti care gusta acest gen de turism si sunt educati sa-si petreaca vancantele la pensiuni, dar acestia vor sa vada cat mai multe si nu din cei 5-7% iti poti tu crea o afacere sustenabila, ci din mult mai multi.

Numai daca lucrezi dupa un plan de comunicare integrata, care poate sa faca asta cu randament maxim si-n cel mai scurt timp, ai sanse, ca la 2-3 sau 4 ani dupa lansare sa te gandesti ca te poti si tu odihni sau merge prin Elvetia sau Austria, tari din turismul si agroturismul carora sa ai ce invata.

In rest, risti sa fii sclavul afacerii tale si nu beneficiarul, iar asta o poti afla imprietenindu-te cu cativa proprietari de pensiuni.

 

Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca