Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

Cum se alege spatiul pentru restaurant

Intrebandu-te cum se alege spatiul pentru un restaurant, o cafenea, o ceainarie, o cofetarie, o pizzerie, s-ar putea sa descoperi ca mai sunt multe lucruri de lamurit inaintea lansarii, care aparent pareau neimportante.

Si uite-asa vei ajunge cel mai bun specialist in marketing pentru restaurante, daca inveti sa observi si sa eviti acele lucruri neobservabile, care-ti pot ruina visul.

De ce crezi ca amintesc asta?

In primul rand, este bine sa stii ca sunt 2 + 1 perspective pentru alegerea spatiului si ele se pot anula reciproc:

1. PERSPECTIVA TEHNICO-LOGISTICA sau FUNCTIONALA - vecinatati (liniste publica), urbanismul sa permita amplasarea unui restaurant, spatiul util pentru aprobarea/ functionarea bucatariei, siguranta cetatenilor, servire alcool in apropierea scolilor, numarul minim de locuri de parcare, ca sa poti obtine un anume calificativ (stele restaurant), pe unde se face aprovizionarea (ca sa nu treci cu cartoanele de oua si bax-urile de apa printre mese), etc.

2. PERSPECTIVA DE MARKETING (sau cei 4P=Produsul, Piata, Pretul, Promovarea)

3. PERSPECTIVA SECRETA, despre care nu stiu 95% din proprietarii de restaurante, cafenele, ceainarii, pizzerii, chiar si de hoteluri, pensiuni, etc.

Si ce crezi ca spun si vor 80-90% dintre clienti? Iata cu ce incep, ce vor si de ce esueaza de multe ori intreaga afacere:

0. SA FIE APROAPE DE CASA, pentru ca in zona proprietarului nu exista un restaurant

1. SA FIE IEFTIN, adica sa aiba cea mai mica chirie posibila;

2. SA AIBA VAD COMERCIAL, exact cu publicul care ar veni la restaurant;

4. SA AIBA FACILITATI, de genul: parcare generoasa, alte atractii in zona;

5. SA AIBA NUME FRUMOS, ceva care sa aiba legatura cu amintirile din copilarie, din excursiile prin lume in care a fost, aventuri sau amoruri personale sau cu inspiratie din cine stie ce film;

6. SA FIE GATA DECORAT SI DOTAT, acesta este una dintre noile perspective

 

DE CE ESUEAZA CELE MAI MULTE VISE:

0. SA FIE APROAPE DE CASA - asta nu inseamna ca, nefiind un asa restaurant in zona, poate avea si vad, lumea din zona sa guste asa ceva sau sa gasesti o multime de ospatari, barmani si bucatari, care sa-si permita sa plece seara de seara cu taxiul. Dar ce te faci iarna, cand drumurile sunt blocate de zapada? Iar daca dai afara 2-3, sa mai gasesti inca pe atatia disponibili in zona;

1. SA FIE IEFTIN, daca are cea mai mica chirie, cum crezi ca va avea cine stie ce spatiu de parcare, cine stie ce facilitati sau sa mai fie si gata dotat si decorat;

2. SA AIBA VAD COMERCIAL, daca ideea ta nu se potriveste zonei, chiar daca restaurantele vecine sunt pline de mancatori de ceafa de porc cu cartofi prajiti, publicul pe care ti-l doresti, s-ar putea sa se gaseasca in cu totul alta parte, cea care exclude perspectiva de spatiu ieftin;

4. SA AIBA FACILITATI, restaurantele cu parcare generoasa pot ajunge si la dublarea cifrei de afaceri, in conditiile in care a devenit un calvar sa parchezi in foarte multe locuri, iar vizibilitate de la distanta te scuteste de a nu mai investi in presemnalizare, lucru foarte important, pentru ca poti ajunge sa platesti si mii de EUR pe luna pentru acest lucru;

5. SA AIBA NUME FRUMOS, naming-ul unui restaurant este un lucru de care depinde chiar soarta lui, tocmai pentru ca reflecta ceva in mintea publicului tinta, si acel ceva creaza asteptari, mai mari, mai mici sau nu creaza nimic. Este foarte important si daca, IN CONTEXTUL ALEGERII LOCULUI, poti acoperi pentru zona acele asteptari pe care le-ai creat cu buna stiinta sau din prea mult entuziasm;

6. SA FIE GATA DECORAT SI DOTAT, noua perspectiva, de a prelua un spatiu de restaurant gata dotat dintr-o zona are mai multe taisuri. Daca a fost dotat si decorat, atunci de ce n-a mers? Pe vechea gandire se potriveste ideea ta de restaurant?

Nu cumva il preiei, la pachet si cu foarte multe amintiri triste pentru clienti sau chiar ?

STII CARE ESTE UNUL DINTRE MARILE ADEVARURI DESPRE RESTAURANTELE DIN ROMANIA?

In jur de 80% din restaurante isi bazeaza afacerea pe organizarea de evenimente, pe nunti, botezuri, cununii, petreceri tematice si nu neaparat pe clientii zilnici.

Cum vei sta tu la capitolul asta?

Vrei sa intelegi de ce multe lucruri nu se leaga de perspectivele aducerii la viata a unui brand?

VREI SA STII SI PERSPECTIVA SECRETA, fata de alegerea spatiului unui restaurant, despre care nu stiu 95% din proprietarii de restaurante, cafenele, ceainarii, pizzerii, chiar si de hoteluri sau pensiuni?

Completeaza mai jos si vei primi si perspectiva secreta. 

Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca