Te poti intreba ce rol are marketingul pentru patiserii, de vreme ce toti considera ca retetele si amplasarea conteaza cel mai mult.
Dar noi nu traim in povesti, ci in viata reala, unde chiar si cea mai buna idee de afaceri, fie ea si de patiserie, se poate estompa, pentru ca lucrurile se intampla rapid, pe nepregatite si orice retete secrete de produse de patiserie am avea, acestea nu compenseaza concurenta indirecta sau directa, daca cea din urma se face agresiv.
Cine "musca" pana la urma, din succesul patiseriei noastre?
1. Concurenta indirecta >> este de fapt partea nevazuta a lucrurilor, aceea pe care mereu tindem sa o ignoram, dar care poate face ravagii, daca nu marketizam corect, cum ar fi:
A. Produsele de patiserie pe care le poti cumpara in drumul tau, de la supermarket, daca tot faci un drum pana acolo pentru alte cumparaturi, gata ambalate, bine prezentate si ambalate, usor de transportat;
B. Produsele similare, de genul prajiturele, snacks-uri si altele asemenea, care se gasesc cu doi pasi mai aproape decat patiseria ta;
C. Lipsa informarii totale despre retetele tale secrete, gustul minunat si fragezimea produselor tale de patiserie;
D. Cofetariile cu patiserie, care au partea de patiserie mai putin dezvoltata ca tine, dar omul daca tot a ajuns pentru tort, cumpara din acelasi loc si partea de patiserie;
E. Produsele semipreparate sau foile de placinta si foetaj ce se gasesc la orice magazin sau supermarket;
2. Concurenta directa >> si aici ne vom referi la cateva aspecte demne de analizat ca si situatii reale create de competitorii tai directi:
A. Cei care au o patiserie sau infiinteaza una mai bine plasata decat ai tu;
B. Cei care au un nume mai bun, mai ispititor si memorabil decat ai tu:
C. Cei care au o presemnalizare si semnalizare luminoasa mult mai ispititoare si bine plasate decat ai tu;
D. Patiseriile care stau exceptional la capitolul marketing online si au cele mai bune site-uri de vanzari online, livrandu-ti preparatele maxim de proaspete direct acasa;
E. Francizele de patiserie foarte cunoscute, daca sunt in zona ta;
F. Cei care-si permit niste promotii exceptionale in comparatie cu tine si pe care oemenii nu le vor uita;
Si iata ca nici n-am analizat chiar tot si deja am descoperit lucruri care cel mai des ne scapa din vedere atunci cand ne infiintam o patiserie.
Ei bine, atunci cum am putea fi noi mai presus decat toti ceilalti, care ar fi avantajul competitiv major fata de competitori si motivele credibilitatii din mintea tuturor, cand vine momentul de a alege sa cumpere produse de patiserie?
Sigur ca ne referim implicit la faptul ca, aflandu-se intr-o situatie convenabila de cumparare, sa spuna ca renunta la comoditatea de a cumpara din supermarket sau de oriunde altundeva si alege chiar sa strabata o distanta mai mare, sa piarda mai mult timp pentru a ajunge la noi
Ultimul trend in marketing este marketingul experiential si prin parghiile pe care le are, se poate schimba povestea, dar o poveste, pentru ca este pe capitole si nu poate fi spusa si inteleasa dintr-o data, se poate aduce la viata doar printr-un plan de comunicare integrata de marketing.
Iti recomandam sa cauti in baza noastra de date acele companii care pot sa-ti implementeze povestea, pentru ca de unicitatea si inconfundabilitatea ei depinde viitorul afacerii tale.
Mult spor iti dorim,
Echipa CH
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam