In activitatea de proiectare a unui restaurant intervin cel putin 5 elemente esentiale si de aceea insistam ca este nevoie de consultanta si va impartasim aceste lucruri, pentru a nu rata succesul. Si asta inainte de a alerga dupa acte infiintare, autorizatii si avize.
Unul este brandingul restaurantului si identitatea, pentru ca de aici incepe totul. Daca brandul este unul pretentios sau de lux si te bazezi pe sustinerea lui financiara, atunci nu va fi nevoie sa te extinzi la un moment dat si sa mai faci servicii de delivery. Orice serviciu in plus poate incurca fluxul tehnologic al unui restaurant, care nu va functiona bine nici ca delivery si nici ca restaurant.
Al II-lea este specificul restaurantului. De la brand si de la specific decurg celelalte elemente, adica marketingul si mijloacele de diferentiere. Va trebui sa consulti mai multe idei de restaurante si sa te stabilesti la alegere pe restaurant cu specific romanesc, pescaresc, italian, mediteranean, mexican, chinezesc, japonez, frantuzesc, libanez, indian sau vietnamez, acestea fiind cele mai intalnite la noi.
Al III-lea element este partea cu strategia de evenimente. In Romania 75-80% din restaurante se intretin din cateva tipuri de evenimente, mai ales nunti, botezuri, aniversari si cununii. Pentru asta trebuie sa vezi cum imparti spatiul, pentru ca exista niste standarde legate de astfel de evenimente, ce tin cont de dispunearea meselor, a ringului de dans, a DJ-ului, a trupei sau tarafului si MC-ului. Cei mai multi cauta restaurante cu peste 120 de locuri, pentru ca nuntile depasesc de regula 100 de locuri. Iti recomandam sa soliciti consultanta de la specialistii in organizarea de evenimente, pentru ca ei ii consiliaza si pe beneficiarii carora le ofera serviciile.
Al IV-lea este dimensionarea tehnica a restaurantului.
Al V-lea este proiectarea fluxului tehnologic, care trebuie sa asigure continuitatea in servire si un timp minim de la comanda la primirea comenzii.
Iata ca proiectarea unui restaurant implica mai nou inclusiv partea de marketing experiential, deci spatiul trebuie sa permita functionarea tocmai printr-un design experiential adecvat.
Urmareste povestea berariei BECKER BRAU si, mai nou, a Berariei H din Herastrau si vei vedea diferenta.
Prin urmare, chiar si proiectul de restaurant porneste nu de la pret sau vesnica intrebare, cat costa un proiect de restaurant, ci de la idee, apoi la brand si mijloacele prin care este el adus la viata, deci prima consultanta ar trebui sa fie cu cei mai buni specialisti in marketingul restaurantelor, pentru ca ei iti vor face studii de caz si-ti vor explica daca pe ideea ta sau pe spatiul catre care te-ai orientat se poate aplica la propriu arhitectura experientiala, pentru a putea crea cadrul unui marketing experiential.
Dupa ce faci asta, te rugam sa ne spui daca am avut sau nu dreptate.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam