Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

Plan de comunicare integrata

Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.

PARADOXURILE UNICITATII

1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic).

Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri?

Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident.

Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!

Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!

2. Si-atunci, daca ai avea cea mai buna idee de afaceri, unica sau diferita in felul ei, evident, ca sa ne pastram in limitele aceleiasi retorici, cum crezi ca va prinde viata acea idee?

Crezi ca asa, dintr-o data toti cei pe care ii suspectezi ca ti-ar putea fi clienti pot intelege rapid ce oferi tu? Crezi ca toti sunt telepatici, sa poata finaliza povestea asa cum ai fi vrut tu? Eu tind sa presupun ca nu.

Crezi ca oamenii inteleg ceea ce faci sau oferi, la justa valoare, fara a fi educati, fara a intra in jocul tau, fara a te CUNOASTE, place, admira si intelege? Cat la suta din ei, crezi ca vor intelege rapid? Eu spun ca maximum 3-5%. (si sunt generos de felul meu...)

Crezi ca poti avea o afacere sustenabila, adica sa mearga de la sine bazandu-se pe doar 3-5% oameni care ti-ar intra in restaurant, hotel, pensiune sau ce-o fi ea.

Continuam cu EXEMPLUL absolut practic:

Mergem pe strada, exact in jurul locului pe care-l vizam pentru a-i da viata lui L'Inventore si intrebam in stanga si-n dreapta: Cine a fost L'Inventore si cine a fost DaVinci. Ok? E bine pana aici?

Mi-e groaza sa ma gandesc cati vor sti Cry...

Nu cumva toti oamenii astia vor trece zilnic pe langa "pravalia" sau restaurantul nostru "l'inventat" si noi vom sta uitandu-ne in zare dupa ei, dar admirandu-ne-n oglinda ca ideea noastra e buna, dar ei "E" prosti cu totii si "nu-ntelege arta", nu?

Ce crezi ca s-a pierdut pe traseu? Cumva parcursul de la IDEE SPECIFICA la BRAND?

Iti asumi sa aduci aceasta "cea mai buna idee de afaceri" la viata prin pret?

PARADOXAL, ce crezi ca-i poate trece prin minte lui "l'inventore", asa cum l-am numit pe antreprenorul creativ si plin de idei?

Scade brusc preturile, iti spun eu. 80% dintre clientii care incep sa constientizeze nevoia de consultanta in marketing, asta sunt tentati sa faca sau deja au facut-o inainte de a ajunge sa discutam sau inainte de a face un audit de brand si apoi de marketing.

Pai, pare chiar logic pentru unii, daca ai bagat 40-60000, poate chiar 80-100.000 de EUR sau mult mai mult, in amenajarea "ideii", doar nu-ti vine sa renunti, ci mai faci o gafa monumentala, scazi preturile pentru exact aceiasi 3-5% clienti, care oricum iti intrau in restaurant, hotel, cafenea, ceainarie sau ce afacere ai.

Crezi ca ai obtinut ceva?

Iti spun eu ce ai obtinut: Fara lectia lipsei comunicarii strategice inteleasa, alergi la specialisti in comunicare si marketing pentru restaurante si le spui ca vrei sa faci niste promotii.

Ce crezi ca vor face 80-90% dintre ei?

Isi vor freca palmele si te vor stoarce si ei de niste banuti pe fluturasi, mape, pliante, facebook, blog, etc. Ca asa face mai toata lumea si asta le ceri chiar tu, nu? Toata lumea pune caruta inaintea boilor, dupa cum ai simtit deja pe pielea ta...

Asta pentru ca tot timpul suntem tentati sa ne-ndulcim cu gandul ca suntem creativi si le stim pe toate, fara a gandi totul ca pe un proces.

Si crede-ma ca 80-90% dintre clientii specialistilor in marketing si comunicare sunt asa.

Dar, te-ntreb: tara asta a noastra se conduce dupa un plan?

Unde ai observat ca am ajuns? Esti multumit sa fii guvernat fara un plan?

Acum te intreb:

Crezi ca ideea asta de a functiona fara plan si strategie autentica va merge? E buna ideea cu L'Inventore sau nu?

Sunt extrem de curios daca ai inteles, ce este de fapt un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA, indiferent daca este restaurant, pensiune, hotel, cafenea, ceainarie sau chiar cofetarie, dar te las sa te gandesti si sa-mi scrii cateva randuri pe:

E-mail: astavriu@optimum-communication.ro, ca sa vad daca te preocupa rafinarea creativitatii si strategia de a aduce o idee la viata...

Tu ce ai fi tentat/a sa faci?

1. Sa scazi preturile?

2. Sa faci promotii? [Pliante, flyere, campanii facebook, bloguri, organizare de evenimente, video marketing...]

3. _________________ ce ai face tu?

In schimb vei primi:
1. un set de raspunsuri foarte interesante, care-ti vor deschide apetitul pentru creativitate si strategie, dar folosite filtrat.

2. SECRETUL PLANULUI DE COMUNICARE INTEGRATA si chiar

3. la alegere >> un discount de 10% la primul plan de comunicare integrata pe care-l vei crea pentru propria afacere sau 10% discount la Cursul de Marketing Experiential sau la Cursul de Arhitect de Eveniment, unice in Romania.

 

Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca