Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

De ce marketingul unui fast food este o arta

De ce oare cred unii ca marketingul unui fast food se sprijina doar pe pozitionare?

Am auzit de prea multe ori ca cea mai buna idee de afaceri HORECA este un fast food, pentru ca lansand un fast food nu-ti trebuie nimic altceva decat un loc bine ales si restul merge de la sine.

Ce nu-ti spune nimeni, insa, este ca acelasi loc bine ales poate fi vizat de cineva cu mai multi bani decat tine, exact cand te asteptai cel mai putin. Tu investesti toata energia si daruirea ta, deschizi "partia", ca sa zicem asa, vezi ca nu mai este nimeni prin preajma si exact cand iti era lumea mai draga, se inchide magazinul din colt, care vindea ciorapi si apare un fast food concurent de toata frumusetea.

N-am indraznit sa-ti "rasucesc cutitul in rana" spunand ca ar putea inclusiv sa ofere o chirie mai mare celui care ti-a inchiriat, chiar daca asta se mai intampla in viata reala.

Iar vadul este deja creat.

Poti sa crezi ca, dintr-o data, vanzarile iti scad pur si simplu la jumatate?

Poate doar si din curiozitate oamenii tind sa incerce si altceva.

Ti se pare corect pana aici?

Acum, daca acceptam ca oamenii tind sa incerce si altceva, ce crezi ca-i retine sa nu incerce pe rand toate produsele si preparatele din acel fast food?

Apoi, intra in scena marketingul.

Si nu exagerez cu nimic cand spun ca intra in scena, pentru ca, daca fast food-ul de peste drum stie si intelege ce este acela marketing experiential, pur si simplu se poate juca cu nervii tai, pentru ca nu prea vei mai vedea clientii inapoi, decat daca la celalalt este coada mult prea mare si poate nici atunci.

Da, marketingul experiantial al competitorilor tai iti va tine publicul captiv si doar cativa rataciti vor mai trece si pe la tine.

La cursul de marketing experiential obisnuiesc sa fac un test: ii intreb pe cursanti, ce ar face ei, daca ar ajunge seara intr-un oras strain si, infometati fiind, ar parca undeva, vazand ca in apropiere sunt doua restaurante, dintre care unul cu parcarea plina si celalalt cu parcarea aproape goala.

Ce crezi ca au raspuns invariabil toti cursantii?

Exact ce respund 99% dintre oameni, adica ar merge acolo unde este aglomeratia mai mare, iar asta se cheama SOCIAL PROOF TRIGGER.

Adica, atunci cand vrei sa creezi o mare aglomeratie, este absolut suficient sa incepi cu o mai mica aglomeratie.

"Piticul" din mintea fiecaruia dintre noi ne indeamna sa vedem ce se da acolo atat de bun, de este asa o aglomeratie :). El ne spune: or sti oamenii aceia ceva de s-au adunat colo atat de multi.

Hai sa ne intoarcem la titlu: DE CE MARKETINGUL UNUI FAST FOOD ESTE O ARTA?

Asa suntem noi lasati de la Dumnezeu, sa vrem sa rezolvam mai multe treburi dintr-odata:

- sa mancam si sa ne relaxam

- sa mancam si sa ne distram

- sa mancam si sa descoperim lucruri noi

- sa mancam si sa socializam

- sa mancam si sa ne satisfacem o curiozitate

- etc..

ARTA vine din intelegerea perfecta a lucrurilor si crearea unui cadru ideal aproape pentru oricine ti-ar putea fi client.

Si-n toate chestiile astea doar "PITICUL" fiecaruia este de vina...

Daca vrei sa te convingi de ce MARKETINGUL EXPERIENTIAL schimba povestea si inclusiv viata, te astept la unicul Curs din Romania de Marketing Experiential, numit: "Clientii tai sunt OASPETI"

 

Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca