marți, 28 iulie 2015
de Adrian Stavriu | Vizionări: 4204
Intrebandu-te cum se alege spatiul pentru un restaurant, o cafenea, o ceainarie, o cofetarie, o pizzerie, s-ar putea sa descoperi ca mai sunt multe lucruri de lamurit inaintea lansarii, care aparent pareau neimportante. Si uite-asa vei ajunge cel mai bun specialist in marketing pentru restaurante, daca inveti sa observi si sa eviti acele lucruri neobservabile, care-ti pot ruina visul. De ce crezi ca amintesc asta? In primul rand, este bine sa stii ca sunt 2 + 1 perspective pentru alegerea spatiului si ele se pot anula reciproc:1. PERSPECTIVA TEHNICO-LOGISTICA sau FUNCTIONALA - vecinatati (liniste publica), urbanismul sa permita amplasarea unui restaurant, spatiul util pentru aprobarea/ functionarea bucatariei, siguranta cetatenilor, servire alcool in apropierea scolilor, numarul minim de locuri de parcare, ca sa poti obtine un anume calificativ (stele restaurant), [...]
citește tot articolul
Daca te intrebai de ce ai nevoie de specialisti in amenjari restaurante si nu de echipe de constructori obisnuiti, afla ca siguranta clientilor si fidelitatea lor nu este un lucru negociabil.Mai tii minte cat s-au mediatizat povestile cu tavanul imens, care s-a prabusit peste clienti la un supermarket din zona Vitan din Bucuresti si, culmea in aceeasi zona cum a luat foc termoizolatia la Rin Grand Hotel in timp ce in interior se tineau concerte sau spectacole, care au trebuit sa se intrerupa si sa dea banii pe bilete inapoi. Si cat s-a vorbit despre incendiul care a ars zeci de apartamente de la un dispozitiv de aer conditionat.Cu toata simpatia, eu ma gandesc de 3 ori acum, cand aleg o sala pentru un eveniment si caut multe chestii si informatii folosind sintagma „probleme cu” in fata a ceea ce ma intereseaza, fie ca este hotel, restaurant, [...]
Uneori investitia in deschiderea unei terase restaurant, chiar daca functioneaza doar in sezonul cald, poate fi o idee de afaceri excelenta, pentru ca profitul realizat, daca este suficient de mare, poate ajunge unei familii pentru un an intreg. Sunt locuri minunate, pe malul unor lacuri, in parcurile cele mai frumoase, in promontorii, langa stranduri sau langa paduri, unde, amplansadu-te strategic, succesul poate fi garantat, iar asta sa-ti ajunga sa traiesti linistit cu familia pana in sezonul urmator. Sigur ca principiile de functionare, infiintare, marketing si promovare sunt cam aceleasi ca si ale unui restaurant, dar caracterul sezonier trebuie tratat ca atare si cu anumite particularitati, astfel incat sa te poti bucura la maximum de o asemenea investitie si, mai ales, de notorietatea care s-a creat, iar oamenii sa astepte cu nerabdare pana in sezonul [...]
ECHIPAMENTE SAU UTILAJE DIN DOTAREA RESTAURANTELOR Prin echipament intelegem mobilierul, utilajele, inventarul de lucru si servire din dotarea restaurantelor.Pentru a asigura servicii la un nivel calitativ cat mai inalt, este necesar ca, pe langa preocuparea pentru imbunatatirea tehnologiei de servire si pregatirea personalului, sa se asigure si o dotare corespunzatoare.Mobilierul, utilajele si inventarul din dotare trebuie sa poata fi manipulate si intretinute usor, sa nu se produca zgomot in utilizare, sa nu influenteze negativ costurile de exploatare prin consumuri de energie, apa, combustibil etc. si sa nu prezinte pericole de accidente pentru personalul care le utilizeaza. De asemenea, se mai au in vedere designul, culoarea, durabilitatea, forma, asigurarea organizarii muncii pentru mentinerea ordinii in unitati, efectul psihologic asupra consumatorilor.Dotarea cu [...]
In activitatea de proiectare a unui restaurant intervin cel putin 5 elemente esentiale si de aceea insistam ca este nevoie de consultanta si va impartasim aceste lucruri, pentru a nu rata succesul. Si asta inainte de a alerga dupa acte infiintare, autorizatii si avize.Unul este brandingul restaurantului si identitatea, pentru ca de aici incepe totul. Daca brandul este unul pretentios sau de lux si te bazezi pe sustinerea lui financiara, atunci nu va fi nevoie sa te extinzi la un moment dat si sa mai faci servicii de delivery. Orice serviciu in plus poate incurca fluxul tehnologic al unui restaurant, care nu va functiona bine nici ca delivery si nici ca restaurant.Al II-lea este specificul restaurantului. De la brand si de la specific decurg celelalte elemente, adica marketingul si mijloacele de diferentiere. Va trebui sa consulti mai multe idei de [...]