La inceput a fost cuvantul si cuvantul ar fi trebuit sa fie o promisiune, ar zice specialistii in comunicare pentru hoteluri si sunt convins ca ar avea foarte multa dreptate.
Dupa cuvant, adica promisiune, ar fi trebuit sa existe si confirmarea prin fapte, nu-i asa?
Eram in excursie la Madrid si am stat la unul dintre hotelurile Holliday Inn. Cu doua zile inainte de a pleca am mers la receptie sa achitam nota de plata integral, asta pentru ca gasisem camere libere numai pentru 6 nopti.
Cine s-ar fi gandit ca cineva care vine sa achite pretul sejurului spre final, ar mai avea de gand sa-si prelungeasca sederea cateva zile, dar o receptionera bine instruita ne-a anuntat ca s-au eliberat doua camere si, evident ca, simtindu-ne foarte bine, ne-am prelungit sederea cu inca doua zile, iar acest lucru a picat la fix, ca sa putem spune ca am avut o excursie de vis.
Stau si ma intreb, cati oameni inteleg cat de importanta este comunicarea in viata noastra de zi cu zi? Dar o intrebare si mai utila ar fi, cati oameni inteleg importanta calitatii comunicarii in industria ospitalitatii si in toate industriile si domeniile in general?
Mereu spun ca, nestiind sa calculam cat pierdem, niciodata nu vom putea evalua cat am pierdut de-a lungul timpului. De aceea sustinem cu toata taria ca un plan de comunicare integrata pentru hotel face toti banii din lume, tocmai pentru ca acesta creaza o linie de comunicare corecta atat interna, cat si externa, din toate punctele de vedere, al PR-ului (relatiilor publice), al marketingului si al responsabilitatii sociale, pe care cu totii ar trebui sa o avem.
Cu o pozitionare de marketing si imagine de ansamblu creata strategic, cu un sistem de evaluare si urmarire a procesului de comunicare, cu o analiza a stakeholderilor, cu mesajele bine ierarhizate si cu un splitting de media optimizat, practic putem spune ca oricine intra sau ar putea intra in contact cu noi, si-ar forma tabloul mental perfect pentru a crea conversiile de care avem nevoie pentru a face profitul estimat.
Altfel, daca afacerea nu-ti merge, pe cine sa dai vina si cum sa repari ce este de reparat? De vreme ce nu strategizezi, nu planifici si nu masori absolut orice.
Comunicarea este o curgere, pentru ca se manifesta ca un fluid. Aduni izvoarele, dai tot ce poti si fiecare isi ia ce vrea, ce poate intr-un moment dat si, mai ales ce intelege in raport cu educatia si cu referntialele pe care si le-a creat.
Daca tu creezi anumite referentiale, le inoculezi corect publicului tinta, practic te poti diferentia substantial si face un profit pe masura.
De aceea sustinem ca reframing marketingul si marketingul experiential sunt stiinte aparte si nicidecum comunicarea tip anunt publicitar.
Gasesti aici mai multi specialisti in marketing si comunicare pentru hoteluri si restaurante, la care ar trebui sa apelezi, care sa-ti proiecteze intai comunicarea, asta pentru ca nici tu nu reactionezi la anunturi publicitare banale, la site-uri obosite, la reclame banale, ci doar la acel tip de comunicare focusata pe nevoie si pe problema pe care vrei sa ti-o rezolvi.
Si gandeste-te, mai ales, cum trebuie sa faci ca sa fii gasibil si gasit, nu sa-i bombardezi pe ceilalti cu reclame agresive. Asta da cele mai bune rezultate in timp.
Cauta-i si spune-ne, nu neaparat despre greselile de abordare a comunicarii de pana acum, ci cum ti s-a schimbat viata dupa ce ai lucrat dupa asemenea sisteme.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent mauris tortor, convallis sit amet gravida sed, sagittis eu augue. Etiam