joi, 1 octombrie 2015
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3703
Elaborand si folosind cu atentie strategia de signalistica pentru presemnalizarea unui restaurant, unei cafenele, unei ceainarii, pizzerii, cofetarii, unui bar, unei pensiuni sau unui hotel, descoperim ca este un lucru extrem de important si chiar vital in functionarea cu succes a afacerii tale HORECA. Cineva chiar imi spunea la un moment dat ca i-au fost vandalizate niste elemente de signalistica si ca de atunci i-au scazut vanzarile. Dar nu a pus din prima scaderea vanzarilor pe seama acestui lucru si a realizat de abia ulterior.Degeaba avem cea mai buna idee de afaceri si cel mai bun restaurant, cea mai buna cafenea, ceainarie, pizzerie sau altceva, daca nu intelegem ca este in firea lucrurilor ca doi oameni care traverseaza pe jos sau cu masina lungimea unei strazi sa nu ia decizia de a intra in pravalia noastra exact in prima secunda in care [...]
citește tot articolul
marți, 28 iulie 2015
de Adrian Stavriu | Vizionări: 4442
Intrebandu-te cum se alege spatiul pentru un restaurant, o cafenea, o ceainarie, o cofetarie, o pizzerie, s-ar putea sa descoperi ca mai sunt multe lucruri de lamurit inaintea lansarii, care aparent pareau neimportante. Si uite-asa vei ajunge cel mai bun specialist in marketing pentru restaurante, daca inveti sa observi si sa eviti acele lucruri neobservabile, care-ti pot ruina visul. De ce crezi ca amintesc asta? In primul rand, este bine sa stii ca sunt 2 + 1 perspective pentru alegerea spatiului si ele se pot anula reciproc:1. PERSPECTIVA TEHNICO-LOGISTICA sau FUNCTIONALA - vecinatati (liniste publica), urbanismul sa permita amplasarea unui restaurant, spatiul util pentru aprobarea/ functionarea bucatariei, siguranta cetatenilor, servire alcool in apropierea scolilor, numarul minim de locuri de parcare, ca sa poti obtine un anume calificativ (stele restaurant), [...]
citește tot articolul
De ce oare cred unii ca marketingul unui fast food depinde doar de pozitionare?Prea des auzim ca pentru un restaurant fast food nu-ti trebuie nimic altceva decat un loc bine ales si restul ar merge de la sine.Sigur ca oamenii, mergand la mall-uri, vad in zona de food court o serie de fast food-uri si se gandesc ca tuturor le merge bine, dar nu intotdeauna este adevarat, pentru ca uitandu-te la pungile personalizate si la pahare, iti poti da seama ca la mesele din fata unuia se pot aseza sa manance si clientii altui fast food.In opinia noastra, cei care se bazeaza pe deschiderea unui fast food doar ca sa se bucure de aglomeratia creata de un mall, fara a-si lansa unul si in afara mall-urilor, ni se pare ca gresesc. Sunt francize fast food care merg mult mai tare in afara mall-urilor, acolo unde batalia este mai mica. Pentru unii lansarea [...]
Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
luni, 1 septembrie 2014
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3469
Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.PARADOXURILE UNICITATII1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic). Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri? Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident. Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!2. Si-atunci, [...]
citește tot articolul