Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

HoReCa după un an de pandemie

 

HoReCa după un an de pandemie
Încă din prima jumătate a anului 2020, industria ospitalității a fost pusă la încercare de măsurile menite să combată pandemia. Măsurile restrictive adoptate în regim de urgență au limitat restaurantele la activități de take-away, livrare la domiciliu sau servirea pe terasă, iar multe dintre ele au fost nevoite chiar să închidă ușile pe perioadă nedeterminată. În sezonul cald, restricțiile au devenit mai blânde, însă activitatea HoReCa a fost departe de a reintra pe un făgaș normal.
De la prosperitate la declin
Anul anterior debutului pandemiei a fost marcat de un adevărat avânt al pieței HoReCa. Conform Ziarul Financiar, costul unei mese la restaurant (calculând mâncarea și băutura) era de 3-5 ori mai mare decât în cazul în care aceeași masă era preparată acasă. Dacă ne raportăm la nivelul veniturilor, piața restaurantelor din România este departe de a fi ieftină.
În 2019, numărul oficial al angajaților în sistemul HoReCa era de aproximativ 200.000 (sursa: Ziarul Financiar). Mai mult, înainte de criza cauzată de Covid-19, cererea de personal pentru activitățile ospitaliere devenise atât de mare, încât proprietarii de localuri apelau la importul de personal din țări asiatice.
Această prosperitate, însă, s-a prăbușit odată cu debutul pandemiei, în primăvara lui 2020. Estimările din 2020 ale Gault&Millau România indicau o scădere cu cel puțin 25% a cifrei de afaceri în cazul a 90% din restaurante. Media scăderilor, conform acelorași analize economice, va depăși 63% pentru majoritatea restaurantelor din România.
Deși în timpul verii numărul de clienți a mai crescut, restricțiile și pericolul infectării cu noi tulpini ale virusului Covid-19 au continuat să afecteze vânzările. În aceste condiții, aproximativ 33% dintre angajații-cheie ai sectorului HoReCa au emigrat sau au ales reconversia profesională. Inițial, restaurantele și hotelurile au făcut mari eforturi pentru a nu pierde personalul calificat, însă odată cu prelungirea crizei, resursele pentru a păstra angajații au devenit insuficiente.
Soluții pentru adaptarea la „noul normal”
Noile condiții socio-economice au forțat multe companii să accelereze adoptarea unor soluții alternative pentru a rămâne funcționale: livrare la domiciliu, crearea unor flote auto specializate pentru acest tip de transport, parteneriate cu firme de curierat gastronomic, dezvoltarea de aplicații mobile pentru facilitarea comenzilor, adaptarea programului de lucru, adaptarea porțiilor astfel încât prețul să rămână atractiv în contextul unor costuri suplimentare, simplificarea și standardizarea meniurilor, disponibilizarea parțială a personalului sau adaptarea metodelor de promovare.
Mai mult, aproape 30% dintre restaurante intenționează să își modifice modelul de business în ceea ce privește strategia de preț sau conceptul propriu-zis, estimează Gault&Millau România.
În acest context, creativitatea și viteza de inovare joacă un rol important în menținerea unui business din sectorul HoReCa pe linia de plutire. Iată câteva aspecte care merită să fie luate în considerare de către proprietarii de restaurante.
Reducerea spațiului de servire. Cu cât un spațiu este mai întins, cu atât are costuri mai mari. Nu știm încă momentul sau dacă vom reveni la ocuparea completă a restaurantelor în interior, așa că o soluție de optimizare a resurselor poate fi micșorarea spațiului de servire prin mutarea într-un loc mai mic sau prin utilizarea spațiului cu alte scopuri.
Adaptarea meniurilor. Un meniu cu mai puține opțiuni reduce costurile și poate reprezenta și o ocazie de a scoate în evidență preparatele care oferă personalitate restaurantului.
Atenția la clienți. Fidelizarea clienților este un element esențial în industria HoReCa, cu atât mai mult în această perioadă. Variante precum puncte de loialitate, sistem de recomandări sau pachete speciale pot atrage și păstra un număr semnificativ de clienți.
Investiția în siguranță. Pentru că igiena strictă reprezintă o condiție obligatorie pentru orice tip de activitate, recomandăm achiziționarea unor echipamente care să permită pregătirea și păstrarea preparatelor în condiții perfecte de siguranță.
Pornind de la nevoia de siguranță, Electrolux Professional a creat o varietate de echipamente potrivite pentru restaurantele care pun igiena pe primul loc.
Gama de cuptoare gastronomice Skyline, cu funcția de Food Safe Control. Este o funcție de monitorizare automată a siguranței procesului de gătire, conform standardelor de igienă HACCP, cu funcție specială de pasteurizare a pastelor, precum și cu funcție de deshidratare a fructelor și legumelor.
Gama de echipamente blast-chiller Skyline, cu funcție de răcire Turbo cooling până la -41°C, precum și cu funcții speciale de siguranță a alimentelor conform standardelor HACCP și Food Safety Regulations. De asemenea, are patru cicluri speciale pentru dezghețarea rapidă a produselor congelate, în conformitate cu standardele HACCP.
Mașinile de spălat vase mari cu funcție Wash Safe Control, care asigură dezinfecția vaselor prin clătire la o temperatură constantă de 85°C. Pentru locațiile care necesită un grad mai mare de siguranță alimentară, gama Hygiene&Clean asigură o temperatură de clătire a vaselor spălate de 90°C, ceea ce determină o scădere a numărului de bacterii cu 99.99% (standard de dezinfecție de nivel A060, definit de standardul medical ISO15883-1).

HoReCa după un an de pandemie

 

Încă din prima jumătate a anului 2020, industria ospitalității a fost pusă la încercare de măsurile menite să combată pandemia. Măsurile restrictive adoptate în regim de urgență au limitat restaurantele la activități de take-away, livrare la domiciliu sau servirea pe terasă, iar multe dintre ele au fost nevoite chiar să închidă ușile pe perioadă nedeterminată. În sezonul cald, restricțiile au devenit mai blânde, însă activitatea HoReCa a fost departe de a reintra pe un făgaș normal.

 

De la prosperitate la declin

Anul anterior debutului pandemiei a fost marcat de un adevărat avânt al pieței HoReCa. Conform Ziarul Financiar, costul unei mese la restaurant (calculând mâncarea și băutura) era de 3-5 ori mai mare decât în cazul în care aceeași masă era preparată acasă. Dacă ne raportăm la nivelul veniturilor, piața restaurantelor din România este departe de a fi ieftină.

În 2019, numărul oficial al angajaților în sistemul HoReCa era de aproximativ 200.000 (sursa: Ziarul Financiar). Mai mult, înainte de criza cauzată de Covid-19, cererea de personal pentru activitățile ospitaliere devenise atât de mare, încât proprietarii de localuri apelau la importul de personal din țări asiatice.

Această prosperitate, însă, s-a prăbușit odată cu debutul pandemiei, în primăvara lui 2020. Estimările din 2020 ale Gault&Millau România indicau o scădere cu cel puțin 25% a cifrei de afaceri în cazul a 90% din restaurante. Media scăderilor, conform acelorași analize economice, va depăși 63% pentru majoritatea restaurantelor din România.

Deși în timpul verii numărul de clienți a mai crescut, restricțiile și pericolul infectării cu noi tulpini ale virusului Covid-19 au continuat să afecteze vânzările. În aceste condiții, aproximativ 33% dintre angajații-cheie ai sectorului HoReCa au emigrat sau au ales reconversia profesională. Inițial, restaurantele și hotelurile au făcut mari eforturi pentru a nu pierde personalul calificat, însă odată cu prelungirea crizei, resursele pentru a păstra angajații au devenit insuficiente.

 

Soluții pentru adaptarea la „noul normal”

 

Noile condiții socio-economice au forțat multe companii să accelereze adoptarea unor soluții alternative pentru a rămâne funcționale: livrare la domiciliu, crearea unor flote auto specializate pentru acest tip de transport, parteneriate cu firme de curierat gastronomic, dezvoltarea de aplicații mobile pentru facilitarea comenzilor, adaptarea programului de lucru, adaptarea porțiilor astfel încât prețul să rămână atractiv în contextul unor costuri suplimentare, simplificarea și standardizarea meniurilor, disponibilizarea parțială a personalului sau adaptarea metodelor de promovare.

Mai mult, aproape 30% dintre restaurante intenționează să își modifice modelul de business în ceea ce privește strategia de preț sau conceptul propriu-zis, estimează Gault&Millau România.

În acest context, creativitatea și viteza de inovare joacă un rol important în menținerea unui business din sectorul HoReCa pe linia de plutire. Iată câteva aspecte care merită să fie luate în considerare de către proprietarii de restaurante.

Reducerea spațiului de servire. Cu cât un spațiu este mai întins, cu atât are costuri mai mari. Nu știm încă momentul sau dacă vom reveni la ocuparea completă a restaurantelor în interior, așa că o soluție de optimizare a resurselor poate fi micșorarea spațiului de servire prin mutarea într-un loc mai mic sau prin utilizarea spațiului cu alte scopuri.

Adaptarea meniurilor. Un meniu cu mai puține opțiuni reduce costurile și poate reprezenta și o ocazie de a scoate în evidență preparatele care oferă personalitate restaurantului.

Atenția la clienți. Fidelizarea clienților este un element esențial în industria HoReCa, cu atât mai mult în această perioadă. Variante precum puncte de loialitate, sistem de recomandări sau pachete speciale pot atrage și păstra un număr semnificativ de clienți.

Investiția în siguranță. Pentru că igiena strictă reprezintă o condiție obligatorie pentru orice tip de activitate, recomandăm achiziționarea unor echipamente care să permită pregătirea și păstrarea preparatelor în condiții perfecte de siguranță.

Pornind de la nevoia de siguranță, Electrolux Professional a creat o varietate de echipamente potrivite pentru restaurantele care pun igiena pe primul loc.

Gama de cuptoare gastronomice Skyline, cu funcția de Food Safe Control. Este o funcție de monitorizare automată a siguranței procesului de gătire, conform standardelor de igienă HACCP, cu funcție specială de pasteurizare a pastelor, precum și cu funcție de deshidratare a fructelor și legumelor.

Gama de echipamente blast-chiller Skyline, cu funcție de răcire Turbo cooling până la -41°C, precum și cu funcții speciale de siguranță a alimentelor conform standardelor HACCP și Food Safety Regulations. De asemenea, are patru cicluri speciale pentru dezghețarea rapidă a produselor congelate, în conformitate cu standardele HACCP.

Mașinile de spălat vase mari cu funcție Wash Safe Control, care asigură dezinfecția vaselor prin clătire la o temperatură constantă de 85°C. Pentru locațiile care necesită un grad mai mare de siguranță alimentară, gama Hygiene&Clean asigură o temperatură de clătire a vaselor spălate de 90°C, ceea ce determină o scădere a numărului de bacterii cu 99.99% (standard de dezinfecție de nivel A060, definit de standardul medical ISO15883-1).

 

 

1 Echipamente profesionale bucatarie
1 Echipamente profesionale bucatarie
2 Cuptoare Skyline
2 Cuptoare Skyline
3 Skyline Cook and Chill
3 Skyline Cook and Chill
4 Skyline abatitoare
4 Skyline abatitoare

Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca