joi, 1 octombrie 2015
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3518
Elaborand si folosind cu atentie strategia de signalistica pentru presemnalizarea unui restaurant, unei cafenele, unei ceainarii, pizzerii, cofetarii, unui bar, unei pensiuni sau unui hotel, descoperim ca este un lucru extrem de important si chiar vital in functionarea cu succes a afacerii tale HORECA. Cineva chiar imi spunea la un moment dat ca i-au fost vandalizate niste elemente de signalistica si ca de atunci i-au scazut vanzarile. Dar nu a pus din prima scaderea vanzarilor pe seama acestui lucru si a realizat de abia ulterior.Degeaba avem cea mai buna idee de afaceri si cel mai bun restaurant, cea mai buna cafenea, ceainarie, pizzerie sau altceva, daca nu intelegem ca este in firea lucrurilor ca doi oameni care traverseaza pe jos sau cu masina lungimea unei strazi sa nu ia decizia de a intra in pravalia noastra exact in prima secunda in care [...]
citește tot articolul
marți, 28 iulie 2015
de Adrian Stavriu | Vizionări: 4204
Intrebandu-te cum se alege spatiul pentru un restaurant, o cafenea, o ceainarie, o cofetarie, o pizzerie, s-ar putea sa descoperi ca mai sunt multe lucruri de lamurit inaintea lansarii, care aparent pareau neimportante. Si uite-asa vei ajunge cel mai bun specialist in marketing pentru restaurante, daca inveti sa observi si sa eviti acele lucruri neobservabile, care-ti pot ruina visul. De ce crezi ca amintesc asta? In primul rand, este bine sa stii ca sunt 2 + 1 perspective pentru alegerea spatiului si ele se pot anula reciproc:1. PERSPECTIVA TEHNICO-LOGISTICA sau FUNCTIONALA - vecinatati (liniste publica), urbanismul sa permita amplasarea unui restaurant, spatiul util pentru aprobarea/ functionarea bucatariei, siguranta cetatenilor, servire alcool in apropierea scolilor, numarul minim de locuri de parcare, ca sa poti obtine un anume calificativ (stele restaurant), [...]
citește tot articolul
Daca ti-ai imaginat vreodata ca managementul unui fast food este un lucru usor, sa stii ca nu va dura mult pana te vei lamuri, ca nu este deloc asa.Toata lumea vede simplist lucrurile si intelege ca, daca te ocupi de personal, de aprovizionare, de partea economica si altele asemenea, cam acolo se termina managementul. Afla ca faptul ca un flux mare de clienti aduce cu sine, multa marfa, mult trafic si multi furnizori, asta inseamna ca apare si cresterea expunerii la o gramada de probleme. Intotdeauna din zecile de mii de clienti se va gasi, proportional cu numarul lor si o parte de clienti care-ti vor cauta nod in papura, nemultumiti de felul lor, clienti cu sensibilitati la anumite ingrediente pe care le pui in preparate si o multime dintre ei dispusi sa se razboiasca cu tine chiar si pe motive sau cauze total inchipuite.De aceea angajarea [...]
luni, 1 septembrie 2014
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3225
Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.PARADOXURILE UNICITATII1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic). Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri? Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident. Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!2. Si-atunci, [...]
citește tot articolul