luni, 1 septembrie 2014
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3225
Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.PARADOXURILE UNICITATII1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic). Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri? Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident. Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!2. Si-atunci, [...]
citește tot articolul
Este absolut halucinant cate firme de delivery s-au infiintat numai in Bucuresti in ultimii 3-4 ani si, mai ales, care sunt cifrele de afaceri insumate ale lor pe un an de zile, care depasesc patruzeci de milioane de EUR.Sigur ca este imbucurator, ca este o concurenta acerba si asta face sa creasca si nivelul de calitate si profesionalism, dar devin din ce in ce mai importante marketingul si comunicarea, pentru ca aici se duce cea mai mare batalie. Presupunand evident ca restul sunt bine puse la punct.Nici macar nu te poti pronunta care este cea mai buna firma de delivery, pentru ca sunt foarte multe bune.
[...]
Asa cum cel mai bun marketing pentru servicii este serviciul insusi, promovarea restaurantelor cu autoservire se incadreaza oarecum in aceasta categorie, prin urmare, dupa ce te-ai asezat unde trebuie, ai ales cele mai bune retete culinare, ai angajat cel mai bun management, merita sa te gandesti care este cel mai ieftin mod de a te promova. In opinia noastra promovare inseamna sa intelegi procesul de comunicare ca la carte si asta nu se poate face, decat dupa un plan de comunicare integrata de marketing. Bineinteles dupa ce ai creat un brand bun, personificabil, promovabil si memorabil.
Brian Tracy spunea ca: "Daca nu reusesti sa planifici, de fapt planifici sa nu reusesti."Promovare nu inseamna ceea ce inteleg cei mai multi, adica foi de tava, fluturasi, pliante, mape, banner-e, spoturi tv sau radio si cine stie ce alte instrumente, ci cu mult mai [...]
Putini stiu ca in constructia strategiei de marketing pentru restaurantele pe care ni le dorim, n-ar trebui sa ne bazam doar pe cei mai iscusiti bucatari sau pe retetele secrete pe care le detinem, pe spatiul mostenit sau cumparat, pe vadul comercial si, in general pe lucruri gandite in afara unei strategii de afaceri si, evident, unei strategii de marketing si de comunicare integrata.Daca nu privesti lucrurile ca un intreg, respectiv dupa cei 4P din trecut si inca alti P adusi de secretele Marketingului 3.0 si cele ale Marketingului Experiential, te trezesti ca-ti pleaca cel mai bun bucatar, pe care te bazai atat de mult, ca te-ai pozitionat intr-o zona in care nu se da nimeni in vant dupa mancarea si retetele tale sofisticate, pe care trebuie sa fii educat sa le gusti, ca vine un investitor puternic si-ti "ia fata", pur si simplu, cu cine stie [...]