Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
Avantajul, atunci cand ai o idee de afaceri care implica deschiderea unei patiserii este ca, pe langa faptul ca investitia in dotare, decorare si mobilare este mica, nici materiile prime nu costa mult. Singura problema fiind alegerea locatiei, presemnalizarea si semnalizarea corecta.In era marketingului 3.0 si a marketingului experiential trebuie sa stii ca aproape totul in jurul nostru este conceput ca sa-ti capteze atentia, respectiv sa ti-o distraga si asa se intampla si cu potentialii tai clienti, carora toata lumea vrea sa le vanda cate ceva. In cele ce urmeaza vom dezbate pasii esentiali in deschiderea unei patiserii, astfel incat sa poti spune ca ai cea mai buna patiserie din orasul tau, asta daca esti deja artist in arta patiseriei sau ai angajati pe cei mai buni patiseri si cele mai bune retete de patiserie.
[...]