Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
Cand vine vorba de promovarea unei pensiuni turistice, chiar de la lansare ne gandim ca asta se face de cateva ori pe an si ca in afara de sezon, cand lumea ar cauta oricum pensiunile, degeaba ne promovam sau credem ca nu merita investitia. Aceasta ipoteza este absolut perdanta pentru orice antreprenor din zona turistica, dar si in general, pentru ca si in Romania turistii au invatat ca e mai bine sa-ti faci rezervare cu cel putin 6 luni inainte si, mai important, au invatat cum sa se informeze. In occident asta se intampla oricum de multa vreme.
Parintii publicitatii spun ca un prospect ar trebui sa fie "atins" de cel putin 3 ori de mesajul publicitar, ca sa ia decizia de cumparare si e firesc sa fie asa, cel putin pentru faptul ca un turist poate fi tentat de super oferte din Europa sau de oriunde din strainatate, poate fi tentat de [...]
marți, 1 iulie 2014
de Mihai Trandafirescu QUARTZ FILM | Vizionări: 2651
Mereu se pune intrebarea daca sunt de ajuns tururile virtuale pentru promovarea restaurantelor, pensiunilor, cafenelelor, ceainariilor, hotelurilor, etc. sau o strategie de video marketing ar rezolva multe probleme, avand un randament mai bun.Sigur ca un fotograf profesionist ar spune ca tururile virtuale sunt mai valoroase, insa un specialist in marketing si comunicare iti va demonstra ca un set de filme de prezentare pot intregi povestea si nu exclud turul virtual.Chiar si cea mai buna idee de afaceri din domeniul HORECA, trebuie sa parcurga un proces si un drum pentru a capata viata. Iata ce am inteles eu foarte bine, in plus fata de ce stiam deja, cand am filmat Cursul de Arhitect de Eveniment:DE CE ESTE STRATEGIC VIDEO MARKETINGUL?1. Un tur virtual este, de regula, o chestie inerta si se face cu restaurantul gol, in timp ce oamenii care ar veni [...]
citește tot articolul
Inainte de toate strategiile de promovare a restaurantelor, credem ca cea mai importanta strategie ramane buna pozitionare, concomitent cu alegerea specificului restaurantului. Si prin asta intelegem foarte mult. Managementul personalului, bugetul investit si planul de comunicare integrata de marketing, vin de abia dupa si asta pentru ca, daca aceste lucruri sunt facute la superlativ, investitia in comunicare poate sa se reduca la o zecime din cat ar face-o altii cu restaurante cu specific asemanator sau plasate in locuri asemanatoare. Deci chiar si cei mai buni specialisti in marketingul restaurantelor nu mai pot repara ceva ce a pornit gresit, mai ales daca nu ai sute de mii de EUR pentru promovare, atat la inceput, cat si pe parcurs.Si-atunci, cand cauti idei de restaurante, nu la promovarea restaurantului trebuie sa te gandesti, ci la sustenabilitatea [...]