Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
Daca te intrebai de ce ai nevoie de specialisti in amenjari restaurante si nu de echipe de constructori obisnuiti, afla ca siguranta clientilor si fidelitatea lor nu este un lucru negociabil.Mai tii minte cat s-au mediatizat povestile cu tavanul imens, care s-a prabusit peste clienti la un supermarket din zona Vitan din Bucuresti si, culmea in aceeasi zona cum a luat foc termoizolatia la Rin Grand Hotel in timp ce in interior se tineau concerte sau spectacole, care au trebuit sa se intrerupa si sa dea banii pe bilete inapoi. Si cat s-a vorbit despre incendiul care a ars zeci de apartamente de la un dispozitiv de aer conditionat.Cu toata simpatia, eu ma gandesc de 3 ori acum, cand aleg o sala pentru un eveniment si caut multe chestii si informatii folosind sintagma „probleme cu” in fata a ceea ce ma intereseaza, fie ca este hotel, restaurant, [...]
Ca sa intelegi mai bine principiile marketingului pentru restaurante cu autoservire, trebuie sa aplici corect astfel de idei de afaceri sau mai precis sa intelegi ca, infiintand un astfel de business intr-un loc nepotrivit, nici cel mai bun marketing nu te poate salva. Cum toti ne dorim sa infiintam cel mai bun restaurant cu autoservire, ca doar nu pornim o afacere de dragul de a ne ocupa timpul, lucrurile trec mai mult in sfera luciditatii si strategiei pornirii. Asadar gandeste-te mai bine cum se fidelizeaza clientii, mai mult decat sa te chinui sa-i aduci prin alte artificii si strategii de marketing, pentru ca primul lucru sau primul obiectiv este sa te plasezi corect, deci in zone aglomerate si sa ai un pret bun, care implicit iti vor aduce destui clienti pentru inceput. Dupa cum ai observat, noi suntem adeptii marketingului experiential, ca [...]
Asa cum cel mai bun marketing pentru servicii este serviciul insusi, promovarea restaurantelor cu autoservire se incadreaza oarecum in aceasta categorie, prin urmare, dupa ce te-ai asezat unde trebuie, ai ales cele mai bune retete culinare, ai angajat cel mai bun management, merita sa te gandesti care este cel mai ieftin mod de a te promova. In opinia noastra promovare inseamna sa intelegi procesul de comunicare ca la carte si asta nu se poate face, decat dupa un plan de comunicare integrata de marketing. Bineinteles dupa ce ai creat un brand bun, personificabil, promovabil si memorabil.
Brian Tracy spunea ca: "Daca nu reusesti sa planifici, de fapt planifici sa nu reusesti."Promovare nu inseamna ceea ce inteleg cei mai multi, adica foi de tava, fluturasi, pliante, mape, banner-e, spoturi tv sau radio si cine stie ce alte instrumente, ci cu mult mai [...]