Website-urile pentru restaurante au murit, traiasca platformele web! Ar zice consultantii in comunicare integrata de marketing si marketing online.Numai daca intrebi la registrul comertului cate restaurante sunt in Bucuresti sau in Brasov, Iasi, Constanta, Cluj, Timisoara, Craiova si alte orase mari si ti se taie respiratia. Si atunci cum sa mai ai curaj sa te gandesti la lansarea unui restaurant, daca nu esti pregatit la capitolul marketing online si comunicare in social media.Vei spune: dar am cel mai bun bucatar din oras, am cele mai bune retete, am dotari si decoratiuni pentru restaurantul meu pe care altii nu le au.Sigur ca-ti vom da dreptate, dar pana ajung potentialii clienti sa te cunoasca si sa stie pe mana cui au intrat, mai este ceva de lucru. Pentru ca multi confunda comunicarea cu bombardarea cutiilor postale cu pliante publicitare si fluturasi, [...]
Cand vine vorba de promovarea unei pensiuni turistice, chiar de la lansare ne gandim ca asta se face de cateva ori pe an si ca in afara de sezon, cand lumea ar cauta oricum pensiunile, degeaba ne promovam sau credem ca nu merita investitia. Aceasta ipoteza este absolut perdanta pentru orice antreprenor din zona turistica, dar si in general, pentru ca si in Romania turistii au invatat ca e mai bine sa-ti faci rezervare cu cel putin 6 luni inainte si, mai important, au invatat cum sa se informeze. In occident asta se intampla oricum de multa vreme.
Parintii publicitatii spun ca un prospect ar trebui sa fie "atins" de cel putin 3 ori de mesajul publicitar, ca sa ia decizia de cumparare si e firesc sa fie asa, cel putin pentru faptul ca un turist poate fi tentat de super oferte din Europa sau de oriunde din strainatate, poate fi tentat de [...]
Este absolut halucinant cate firme de delivery s-au infiintat numai in Bucuresti in ultimii 3-4 ani si, mai ales, care sunt cifrele de afaceri insumate ale lor pe un an de zile, care depasesc patruzeci de milioane de EUR.Sigur ca este imbucurator, ca este o concurenta acerba si asta face sa creasca si nivelul de calitate si profesionalism, dar devin din ce in ce mai importante marketingul si comunicarea, pentru ca aici se duce cea mai mare batalie. Presupunand evident ca restul sunt bine puse la punct.Nici macar nu te poti pronunta care este cea mai buna firma de delivery, pentru ca sunt foarte multe bune.
[...]
Tot la consultanta ar trebui sa apelezi si pentru a alege cele mai fiabile masini, scutere sau biciclete pentru transport in regim delivery.Ca si la partea de telefonie, logistica si partea de auto este vitala unei firme de delivery sau unui restaurant cu livrare la domiciliu, pentru ca, mai ales in orele de varf, este dezastru sa ramai fara o masina, un scuter, o autorutilitara sau alt mijloc de transport dintre cele autorizate. Merita in primul rand sa faci dimensionarea logistica a dinamicii servirii, apoi sa hotarasti bugetul si la final sa alegi mijloacele de transport care se potrivesc atat pe timp de vara, cat si pe timp de iarna.Daca vorbim din perspectiva comunicarii integrate de marketing, noi am propune ca dupa infiintarea firmei de delivery sau restaurantului cu livrare la domiciliu sa incepi cu pasi mici, adica sa cuceresti zona cu zona, [...]
Asa cum cel mai bun marketing pentru servicii este serviciul insusi, promovarea restaurantelor cu autoservire se incadreaza oarecum in aceasta categorie, prin urmare, dupa ce te-ai asezat unde trebuie, ai ales cele mai bune retete culinare, ai angajat cel mai bun management, merita sa te gandesti care este cel mai ieftin mod de a te promova. In opinia noastra promovare inseamna sa intelegi procesul de comunicare ca la carte si asta nu se poate face, decat dupa un plan de comunicare integrata de marketing. Bineinteles dupa ce ai creat un brand bun, personificabil, promovabil si memorabil.
Brian Tracy spunea ca: "Daca nu reusesti sa planifici, de fapt planifici sa nu reusesti."Promovare nu inseamna ceea ce inteleg cei mai multi, adica foi de tava, fluturasi, pliante, mape, banner-e, spoturi tv sau radio si cine stie ce alte instrumente, ci cu mult mai [...]