Cand ne gandim la comunicare pentru restaurante nu intelegem neaparat tot promovare si publicitate in sensul atat de uzitat, ci partea extrem de importanta a fluxului de comunicare al unui restaurant, atat de la manager la angajati, de la angajati catre clienti, cat si la partea de PR pentru restaurante, care a devenit aproape o stiinta in sine.In acelasi mod putem face referire si la managementul responsabilitatii sociale, parte numita si RSC sau CSR (in engleza), devenita de asemenea o stiinta in sine, care pana nu demult era considerata ca parte a strategiilor de relatii publice.Exact cum spuneam la sectiunea in care vorbeam despre marketing pentru restaurante si aici exista un paradox de mentionat, exact pentru cei care nu vor sa se bata in preturi cu vecinii sai sau cu restaurantele cu acelasi specific.Daca te implici stiintific in campanii de [...]
Cel mai important aspect atunci cand alegi servicii de consultanta pentru restaurantele pe care vrei sa le deschizi, evident, incepand cu primul, este ca nu-mi imaginez ca demarezi asemenea afaceri cu gandul ca te vei bate in preturi cu ceilalti competitori. Pentru asta nu este nevoie, nici de specialisti si nici de consultanta.Cea mai apasatoare problema pe care o poti avea, este ca nu prea ai cum sa judeci corect valoarea consultantilor in marketing, in design, decoratiuni si arhitectura, in managementul restaurantelor sau chiar specialistilor in gastronomie si dotare restaurante, decat prin prisma propriului referential. Si, atunci, ce este de facut si cum ai putea sa fii sigur de reusita?In opinia noastra primul lucru pe care ar trebui sa-l faci, este sa iti cresti cat de mult nivelul de intelegere, pana la o viziune integrata a conceptului de restaurant, [...]
In activitatea de proiectare a unui restaurant intervin cel putin 5 elemente esentiale si de aceea insistam ca este nevoie de consultanta si va impartasim aceste lucruri, pentru a nu rata succesul. Si asta inainte de a alerga dupa acte infiintare, autorizatii si avize.Unul este brandingul restaurantului si identitatea, pentru ca de aici incepe totul. Daca brandul este unul pretentios sau de lux si te bazezi pe sustinerea lui financiara, atunci nu va fi nevoie sa te extinzi la un moment dat si sa mai faci servicii de delivery. Orice serviciu in plus poate incurca fluxul tehnologic al unui restaurant, care nu va functiona bine nici ca delivery si nici ca restaurant.Al II-lea este specificul restaurantului. De la brand si de la specific decurg celelalte elemente, adica marketingul si mijloacele de diferentiere. Va trebui sa consulti mai multe idei de [...]
Inainte de toate strategiile de promovare a restaurantelor, credem ca cea mai importanta strategie ramane buna pozitionare, concomitent cu alegerea specificului restaurantului. Si prin asta intelegem foarte mult. Managementul personalului, bugetul investit si planul de comunicare integrata de marketing, vin de abia dupa si asta pentru ca, daca aceste lucruri sunt facute la superlativ, investitia in comunicare poate sa se reduca la o zecime din cat ar face-o altii cu restaurante cu specific asemanator sau plasate in locuri asemanatoare. Deci chiar si cei mai buni specialisti in marketingul restaurantelor nu mai pot repara ceva ce a pornit gresit, mai ales daca nu ai sute de mii de EUR pentru promovare, atat la inceput, cat si pe parcurs.Si-atunci, cand cauti idei de restaurante, nu la promovarea restaurantului trebuie sa te gandesti, ci la sustenabilitatea [...]