Website-urile pentru restaurante au murit, traiasca platformele web! Ar zice consultantii in comunicare integrata de marketing si marketing online.Numai daca intrebi la registrul comertului cate restaurante sunt in Bucuresti sau in Brasov, Iasi, Constanta, Cluj, Timisoara, Craiova si alte orase mari si ti se taie respiratia. Si atunci cum sa mai ai curaj sa te gandesti la lansarea unui restaurant, daca nu esti pregatit la capitolul marketing online si comunicare in social media.Vei spune: dar am cel mai bun bucatar din oras, am cele mai bune retete, am dotari si decoratiuni pentru restaurantul meu pe care altii nu le au.Sigur ca-ti vom da dreptate, dar pana ajung potentialii clienti sa te cunoasca si sa stie pe mana cui au intrat, mai este ceva de lucru. Pentru ca multi confunda comunicarea cu bombardarea cutiilor postale cu pliante publicitare si fluturasi, [...]
Cand ne gandim la comunicare pentru restaurante nu intelegem neaparat tot promovare si publicitate in sensul atat de uzitat, ci partea extrem de importanta a fluxului de comunicare al unui restaurant, atat de la manager la angajati, de la angajati catre clienti, cat si la partea de PR pentru restaurante, care a devenit aproape o stiinta in sine.In acelasi mod putem face referire si la managementul responsabilitatii sociale, parte numita si RSC sau CSR (in engleza), devenita de asemenea o stiinta in sine, care pana nu demult era considerata ca parte a strategiilor de relatii publice.Exact cum spuneam la sectiunea in care vorbeam despre marketing pentru restaurante si aici exista un paradox de mentionat, exact pentru cei care nu vor sa se bata in preturi cu vecinii sai sau cu restaurantele cu acelasi specific.Daca te implici stiintific in campanii de [...]
Putini stiu ca in constructia strategiei de marketing pentru restaurantele pe care ni le dorim, n-ar trebui sa ne bazam doar pe cei mai iscusiti bucatari sau pe retetele secrete pe care le detinem, pe spatiul mostenit sau cumparat, pe vadul comercial si, in general pe lucruri gandite in afara unei strategii de afaceri si, evident, unei strategii de marketing si de comunicare integrata.Daca nu privesti lucrurile ca un intreg, respectiv dupa cei 4P din trecut si inca alti P adusi de secretele Marketingului 3.0 si cele ale Marketingului Experiential, te trezesti ca-ti pleaca cel mai bun bucatar, pe care te bazai atat de mult, ca te-ai pozitionat intr-o zona in care nu se da nimeni in vant dupa mancarea si retetele tale sofisticate, pe care trebuie sa fii educat sa le gusti, ca vine un investitor puternic si-ti "ia fata", pur si simplu, cu cine stie [...]