Putini stiu ca in constructia strategiei de marketing pentru restaurantele pe care ni le dorim, n-ar trebui sa ne bazam doar pe cei mai iscusiti bucatari sau pe retetele secrete pe care le detinem, pe spatiul mostenit sau cumparat, pe vadul comercial si, in general pe lucruri gandite in afara unei strategii de afaceri si, evident, unei strategii de marketing si de comunicare integrata.Daca nu privesti lucrurile ca un intreg, respectiv dupa cei 4P din trecut si inca alti P adusi de secretele Marketingului 3.0 si cele ale Marketingului Experiential, te trezesti ca-ti pleaca cel mai bun bucatar, pe care te bazai atat de mult, ca te-ai pozitionat intr-o zona in care nu se da nimeni in vant dupa mancarea si retetele tale sofisticate, pe care trebuie sa fii educat sa le gusti, ca vine un investitor puternic si-ti "ia fata", pur si simplu, cu cine stie [...]
Cel mai important aspect atunci cand alegi servicii de consultanta pentru restaurantele pe care vrei sa le deschizi, evident, incepand cu primul, este ca nu-mi imaginez ca demarezi asemenea afaceri cu gandul ca te vei bate in preturi cu ceilalti competitori. Pentru asta nu este nevoie, nici de specialisti si nici de consultanta.Cea mai apasatoare problema pe care o poti avea, este ca nu prea ai cum sa judeci corect valoarea consultantilor in marketing, in design, decoratiuni si arhitectura, in managementul restaurantelor sau chiar specialistilor in gastronomie si dotare restaurante, decat prin prisma propriului referential. Si, atunci, ce este de facut si cum ai putea sa fii sigur de reusita?In opinia noastra primul lucru pe care ar trebui sa-l faci, este sa iti cresti cat de mult nivelul de intelegere, pana la o viziune integrata a conceptului de restaurant, [...]
N-ar trebui sa stai deloc pe ganduri, daca esti in cautarea unei idei de afaceri din domeniul restaurantelor, pentru ca nu ne intereseaza restaurantele care nu merg, de vreme ce sunt atatea restaurante unde se sta la coada pentru un pranz sau o cina.Secretul este doar cum faci, ca sa ai si tu cel mai bun restaurant din zona, cel mai bun marketing, management si cei mai buni furnizori. Atata tot.
Putem aproxima ca doar 20-30% dintre femeile si mamele sau barbatii care gatesc, fac zilnic acest lucru de placere, iar restul o fac din obligatie si atunci ar trebui sa privim zilnic la cei din jur si sa spunem: ok, gateste tu cand nu poti ajunge la restaurant, dar in rest te asteptam la noi. Si, atentie, nici macar nu am vorbit despre posibilitatea intrarii restaurantului tau in circuite de turism culinar!!!Iata mai jos tot ce-ti trebuie ca sa gasesti [...]