Cand ne gandim la comunicare pentru restaurante nu intelegem neaparat tot promovare si publicitate in sensul atat de uzitat, ci partea extrem de importanta a fluxului de comunicare al unui restaurant, atat de la manager la angajati, de la angajati catre clienti, cat si la partea de PR pentru restaurante, care a devenit aproape o stiinta in sine.In acelasi mod putem face referire si la managementul responsabilitatii sociale, parte numita si RSC sau CSR (in engleza), devenita de asemenea o stiinta in sine, care pana nu demult era considerata ca parte a strategiilor de relatii publice.Exact cum spuneam la sectiunea in care vorbeam despre marketing pentru restaurante si aici exista un paradox de mentionat, exact pentru cei care nu vor sa se bata in preturi cu vecinii sai sau cu restaurantele cu acelasi specific.Daca te implici stiintific in campanii de [...]
ECHIPAMENTE SAU UTILAJE DIN DOTAREA RESTAURANTELOR Prin echipament intelegem mobilierul, utilajele, inventarul de lucru si servire din dotarea restaurantelor.Pentru a asigura servicii la un nivel calitativ cat mai inalt, este necesar ca, pe langa preocuparea pentru imbunatatirea tehnologiei de servire si pregatirea personalului, sa se asigure si o dotare corespunzatoare.Mobilierul, utilajele si inventarul din dotare trebuie sa poata fi manipulate si intretinute usor, sa nu se produca zgomot in utilizare, sa nu influenteze negativ costurile de exploatare prin consumuri de energie, apa, combustibil etc. si sa nu prezinte pericole de accidente pentru personalul care le utilizeaza. De asemenea, se mai au in vedere designul, culoarea, durabilitatea, forma, asigurarea organizarii muncii pentru mentinerea ordinii in unitati, efectul psihologic asupra consumatorilor.Dotarea cu [...]
Managementul restaurantelor, daca vorbim despre adevarata industrie a ospitalitatii, a depasit de multa vreme nivelul de ipoteze de calcul al costurilor fixe, al celor variabile, al numarului critic de clienti si al profitabilitatii.Pentru asta, cuvantul de ordine ar fi ca:
MANAGEMENTUL UNUI RESTAURANT NU TREBUIE SA SE VADA, CI SA SE SIMTA.
Ca sa te poti ocupa de administrarea unui restaurant si nu a oricaruia, ci a unuia caruia sa-i poti spune ca este cel mai bun restaurant din zona in care te afli sau din orasul in care te afli, trebuie sa ai o adevarata viziune si mult curaj, plus stapanire de sine.Ce te faci daca ai facut investitii in restaurant si deja cateva date de intrare, dintre ipotezele tale de lucru, se modifica simtitor?Ce te faci daca ar trebui sa ai 14-16 ospatari si alt personal de servire si nu gasesti deloc angajati, care vor [...]
N-ar trebui sa stai deloc pe ganduri, daca esti in cautarea unei idei de afaceri din domeniul restaurantelor, pentru ca nu ne intereseaza restaurantele care nu merg, de vreme ce sunt atatea restaurante unde se sta la coada pentru un pranz sau o cina.Secretul este doar cum faci, ca sa ai si tu cel mai bun restaurant din zona, cel mai bun marketing, management si cei mai buni furnizori. Atata tot.
Putem aproxima ca doar 20-30% dintre femeile si mamele sau barbatii care gatesc, fac zilnic acest lucru de placere, iar restul o fac din obligatie si atunci ar trebui sa privim zilnic la cei din jur si sa spunem: ok, gateste tu cand nu poti ajunge la restaurant, dar in rest te asteptam la noi. Si, atentie, nici macar nu am vorbit despre posibilitatea intrarii restaurantului tau in circuite de turism culinar!!!Iata mai jos tot ce-ti trebuie ca sa gasesti [...]