Cel mai important aspect atunci cand alegi servicii de consultanta pentru restaurantele pe care vrei sa le deschizi, evident, incepand cu primul, este ca nu-mi imaginez ca demarezi asemenea afaceri cu gandul ca te vei bate in preturi cu ceilalti competitori. Pentru asta nu este nevoie, nici de specialisti si nici de consultanta.Cea mai apasatoare problema pe care o poti avea, este ca nu prea ai cum sa judeci corect valoarea consultantilor in marketing, in design, decoratiuni si arhitectura, in managementul restaurantelor sau chiar specialistilor in gastronomie si dotare restaurante, decat prin prisma propriului referential. Si, atunci, ce este de facut si cum ai putea sa fii sigur de reusita?In opinia noastra primul lucru pe care ar trebui sa-l faci, este sa iti cresti cat de mult nivelul de intelegere, pana la o viziune integrata a conceptului de restaurant, [...]
Putini stiu ca in constructia strategiei de marketing pentru restaurantele pe care ni le dorim, n-ar trebui sa ne bazam doar pe cei mai iscusiti bucatari sau pe retetele secrete pe care le detinem, pe spatiul mostenit sau cumparat, pe vadul comercial si, in general pe lucruri gandite in afara unei strategii de afaceri si, evident, unei strategii de marketing si de comunicare integrata.Daca nu privesti lucrurile ca un intreg, respectiv dupa cei 4P din trecut si inca alti P adusi de secretele Marketingului 3.0 si cele ale Marketingului Experiential, te trezesti ca-ti pleaca cel mai bun bucatar, pe care te bazai atat de mult, ca te-ai pozitionat intr-o zona in care nu se da nimeni in vant dupa mancarea si retetele tale sofisticate, pe care trebuie sa fii educat sa le gusti, ca vine un investitor puternic si-ti "ia fata", pur si simplu, cu cine stie [...]
Inainte de toate strategiile de promovare a restaurantelor, credem ca cea mai importanta strategie ramane buna pozitionare, concomitent cu alegerea specificului restaurantului. Si prin asta intelegem foarte mult. Managementul personalului, bugetul investit si planul de comunicare integrata de marketing, vin de abia dupa si asta pentru ca, daca aceste lucruri sunt facute la superlativ, investitia in comunicare poate sa se reduca la o zecime din cat ar face-o altii cu restaurante cu specific asemanator sau plasate in locuri asemanatoare. Deci chiar si cei mai buni specialisti in marketingul restaurantelor nu mai pot repara ceva ce a pornit gresit, mai ales daca nu ai sute de mii de EUR pentru promovare, atat la inceput, cat si pe parcurs.Si-atunci, cand cauti idei de restaurante, nu la promovarea restaurantului trebuie sa te gandesti, ci la sustenabilitatea [...]