Sigur ca exista lectii, modele, studii de caz si intregi sisteme de promovare ale unei patiserii, insa la baza, lucrurile sunt relativ simple. Mai precis, totul porneste de la povestea din spatele preparatelor tale, poveste care, evident ca include si oamenii care au creat-o si care fac cu totul parte din ea. Noi n-am cumpara, de pilda, produse de patiserie realizate integral de un robot si aici ne referim la posibila existenta a unui robot care ar crea retete de patiserie, le-ar prepara si chiar le-ar vinde, pentru ca un robot e ceva mult prea rece si poate gresi. Poate am gusta, ca sa ne amuzam, dar nu mai mult de atat.Chiar daca si omul poate gresi, totusi insufletirea pe care o transmite povestea unui cofetar sau patiser este mult mai puternica si emotionanta, decat a unui robot inteligent. Asta pentru ca asa suntem noi oamenii sensibili [...]
luni, 1 septembrie 2014
de Adrian Stavriu | Vizionări: 3464
Articol despre importanta strategiei de afaceri in domeniul HORECA si implementarea ei atat intr-un plan de afaceri, cat si-ntr-un PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING.PARADOXURILE UNICITATII1. Parafrazand-o pe Coco Chanel, careia trebuie sa-i dam dreptate: daca vrei sa fii de neinlocuit, intotdeauna trebuie sa fii diferit (unic). Este aplicabila si-n cazul ideii tale de afaceri? Uite un exemplu uluitor de graitor: Cineva atins de provocarea creativitatii, sa zicem, si-a gasit sa-si numeasca restaurantul "L'Inventore", nume frumos de altfel, care poate face referire la DaVinci, evident. Si, gandind ca am ales un nume bun, pentru ca asta ne este tentatia, deja mintea ne zboara la felul in care-l decoram. Nici vorba de PLAN DE COMUNICARE INTEGRATA!!!Vai cate idei mi-au si venit!!! Cate chestii tehnice, inventate de DaVinci, voi atarna de tavan...!!!2. Si-atunci, [...]
citește tot articolul
Daca te intrebai de ce ai nevoie de specialisti in amenjari restaurante si nu de echipe de constructori obisnuiti, afla ca siguranta clientilor si fidelitatea lor nu este un lucru negociabil.Mai tii minte cat s-au mediatizat povestile cu tavanul imens, care s-a prabusit peste clienti la un supermarket din zona Vitan din Bucuresti si, culmea in aceeasi zona cum a luat foc termoizolatia la Rin Grand Hotel in timp ce in interior se tineau concerte sau spectacole, care au trebuit sa se intrerupa si sa dea banii pe bilete inapoi. Si cat s-a vorbit despre incendiul care a ars zeci de apartamente de la un dispozitiv de aer conditionat.Cu toata simpatia, eu ma gandesc de 3 ori acum, cand aleg o sala pentru un eveniment si caut multe chestii si informatii folosind sintagma „probleme cu” in fata a ceea ce ma intereseaza, fie ca este hotel, restaurant, [...]
marți, 1 iulie 2014
de Mihai Trandafirescu QUARTZ FILM | Vizionări: 2643
Mereu se pune intrebarea daca sunt de ajuns tururile virtuale pentru promovarea restaurantelor, pensiunilor, cafenelelor, ceainariilor, hotelurilor, etc. sau o strategie de video marketing ar rezolva multe probleme, avand un randament mai bun.Sigur ca un fotograf profesionist ar spune ca tururile virtuale sunt mai valoroase, insa un specialist in marketing si comunicare iti va demonstra ca un set de filme de prezentare pot intregi povestea si nu exclud turul virtual.Chiar si cea mai buna idee de afaceri din domeniul HORECA, trebuie sa parcurga un proces si un drum pentru a capata viata. Iata ce am inteles eu foarte bine, in plus fata de ce stiam deja, cand am filmat Cursul de Arhitect de Eveniment:DE CE ESTE STRATEGIC VIDEO MARKETINGUL?1. Un tur virtual este, de regula, o chestie inerta si se face cu restaurantul gol, in timp ce oamenii care ar veni [...]
citește tot articolul
Uneori investitia in deschiderea unei terase restaurant, chiar daca functioneaza doar in sezonul cald, poate fi o idee de afaceri excelenta, pentru ca profitul realizat, daca este suficient de mare, poate ajunge unei familii pentru un an intreg. Sunt locuri minunate, pe malul unor lacuri, in parcurile cele mai frumoase, in promontorii, langa stranduri sau langa paduri, unde, amplansadu-te strategic, succesul poate fi garantat, iar asta sa-ti ajunga sa traiesti linistit cu familia pana in sezonul urmator. Sigur ca principiile de functionare, infiintare, marketing si promovare sunt cam aceleasi ca si ale unui restaurant, dar caracterul sezonier trebuie tratat ca atare si cu anumite particularitati, astfel incat sa te poti bucura la maximum de o asemenea investitie si, mai ales, de notorietatea care s-a creat, iar oamenii sa astepte cu nerabdare pana in sezonul [...]