Noutati / evenimente

+
HoReCa după un an de pandemie
Pensiune la cheie Brasov
Idei de cofetarii

Sondaj

Hoteluri
Adrian Stavriu
Instalatii gaze si verificari HELPINSTAL

Idei de cafenele

Multi dintre noi, pasionatii de cafea, ne pot veni in gand zeci de idei de cafenele, fiecare idee cu aroma ei, iar asta chiar este un inceput bun. Stii de ce?

Pentru ca noi toti suntem condusi de simturi si, cand am adus vorba de arome, chiar noua parca ne si miroase a cafea si ne este pofta de una adevarata.

Problema este ca nu e suficient sa fii specialist in cefea, sa fii chiar cel mai bun barista, ca sa poti lansa cea mai buna cafenea si aici ne referim la profitul pe care aceasta ar trebui sa-l aduca, pentru a ne intretine din asta familia si, poate, pe cei dragi.

Buun, acum sa trecem de la vis la realitate, deci te intreb:
Cat costa cateva grame de cafea direct la producator? Vei spune rapid ca 0,00 centi...
Cat costa transportul? iarasi 0,00 centi...
Dar cat mai costa prajitul, mixarea gusturilor, brandingul, ambalarea si transportul? Sigur ca iarasi 0,00.. centi pentru cateva grame

Si-atunci cum se face ca atatia oameni platesc preturi exorbitante si chiar tu vei da peste 15 EUR pe o ceasca de cafea, daca o vei bea la Caffe du Paix, din Franta, sau la Caffe FLORIAN din Piata San Marco?

Nu cumva totul are legatura cu marketingul senzorial, cu cele cinci simturi, cu trairi, cu emotii si, finalmente, cu experiente?

Da, oamenii ajung sa plateasca oricat pentru experiente si nu doar pentru o banala cafea sau doar pentru decoratiunile interioare ale cafenelei.

Este vorba despre un intreg si acel intreg ajunge sa-ti aduca profit, numai daca totul se face dupa un plan de comunicare bine definit.

Sigur ne vei intreba daca toti cei care au creat cele mai bune cafenele din lume si cele mai scumpe cafenele, evident, au lucrat dupa un plan de comunicare integrata de marketing.

Daca cele mai bune cafenele au fost lansate cu sute de ani in urma, este posibil sa nu fi lansat dupa un plan de comunicare de marketing, ci doar sa fi aparut intr-o conjunctura favorabila, dar ele au in schimb O POVESTE si o istorie, pe care tu nu le ai deocamdata.

Walt Disney, cel care a inventat marketingul experiential, ne-a demonstrat puterea unei povesti. El a murit de zeci de ani si familia lui se bucura in continuare de o afacere crescatoare, chiar si in pofida tuturor crizelor.

Asta cred ca ne dorim cu totii de la o idee de cafenea sau de la orice altfel de afacere.

Ei au acum, in afara de DisneyLand, de Disney Club, chiar si Disney Cruse Line si o insula proprie in Caraibe, iar parintii stau la coada sa-si trimita copiii acolo in excursie.

Ei bine, Disney chiar a avut un plan, exact asa cum spune si Brian Tracy: "Daca nu reusesti sa planifici, planifici sa nu reusesti." Iar planul acesta iti poate aduce idea de cafenea la viata sau de orice alta afacere, daca, evident, nu este prea traznita sau prea rasuflata. Si, de aceea, consultanta in marketing si planul contin si elementele de masurare si verificare, atat inainte de a lansa, in timpul si dupa lansare.

In concluzie, doua lucruri trebuie sa ai:
- O poveste plauzibila, cu ingredientele de rigoare si
- Un plan prin care sa o poti aduce la viata

Te rugam sa revii, pentru ca vom publica nenumarate idei si chiar asteptam de la tine idei de cafenele sau experiente ce crezi ca merita impartasite.


Promo 4

  • Pardoseli decorative NANOCHEM
  • Momentefericite.ro
  • Quartz FILM Video Studio
  • Tamplarie lemn stratificat ECOSTRAT

Afaceri la cheie


Testimoniale

  • TESTIMONIALE
    Iata de ce ar trebui sa se regaseasca aici cel putin cateva dintre testimonialele clientilor tai, daca ai legatura cu afaceri din [...]
  • Valoarea unui plan de comunicare integrata
    Te-ai intrebat vreodata de cate ori ti-ar creste vanzarile si cat de sigura ar fi afacerea, daca ai lucra dupa un plan de comunicare [...]

Parteneri

Chefs Of Romania bucatari
Promovare in portalul Consultanta Horeca